شاهکاری از HTC (قسمت اول)
 
همه چیز از همه جا
 
 

 “Sensation XL”تقریباً از همان سخت افزاری بهره می برد که در Titan هم مورد استفاده است ؛ تفاوت عمده در این است که "XL “حاوی

چهار کلید بزرگ” Android" است و این هم تنها اختلاف آن است. هسته "اسکورپین" در چیپ "Snapdragon " با 1.5 گیگاهرتز کار می کند و دوربین هم ، خودش یک واحد 8 مگاپیکسلیست که قادر به ضبط 720 پیکسل ویدیوست. حتی صفحه آن نیز به همان اندازۀ 4.7 اینچ واحد

WVGA S-LCD است و نه درشت نمایی Qhd.

در اینجا فهرستی از ویژگیها را ارائه می کنیم تا یک جمع بندی از چگونگی ادغام سخت افزار "Titan" و نرم افزار "Sensation" داشته باشیم.

ویژگیهای کلیدی

 

 

·          Quad-band GSM و پشتیبانی   dual-band 3G  

·         14.4مگابایت در ثانیه برای HSDPA   و 5.76 مگابایت در ثانیه برای HSUPA

·         صففحه لمسی / خازنی S-LCD  با اندازه 4.7 اینچ

·         Android OS v2.3 Gingerbread با HTC Sense 3.5

·         1.5 GHz single Scorpion CPUs ، Adreno 205 GPU ، چیپ Qualcomm Snapdragon MSM8255

·         رم 768 مگابایتی ، با ذخیره 16 گیگا بایت ( تقریبا 12.5 گیگا بایت آن قابل استفاده است)

·         Beats audio enhancement و هد ست Monster iBeats

·         دوربین 8 مگاپیکسلی خودکار با فلاش dual-LED ، face detection ، برچسب جغرافیایی، مود HDR ، بارگذاری خودکار تصویر

·         قابلیت ضبط ویدیویی 720 پیکسلی در 30 فریم در ثانیه ، ویدیوی  slo-motion (2x at WVGA)

·         Wi-Fi b/g/n  و DLNA

·         GPS با A-GPS 

·         رادیو استریو  FM با   RDS   

·         شتاب سنج ، مجاورت

·         دوربین ثانویه با امکان تماس ویدیویی

·         جک استاندارد صوتی 3.5 میلیمتری

·         ورودی مایکرو USB ( شارژ) و استریو بلوتوث  v3.0

·         شماره گیر هوشمند ، شماره گیر صوتی

·         تصحیح کننده سیستم Office

·         پشتیبانی ویدیویی DivX/XviD

·         HTC Locations app

·         HTCSense.com integration

·         HTC Portable Hotspot

·         Ultra-fast boot times( در صورت خارج نکردن باطری)

اشکالات عمده

·         دقت آن برای یک صفحۀ 4.7 اینچی کم است

·         عملکرد صفحۀ   دوربین در فضای خارج ، خوب نیست

·         هیچ دکمه اختصاصی برای دوربین وجود ندارند

·         فاقد ورودی  microSD است

·         فاقد خروجی تلویزیون می باشد

یکی از منضمات "Sensation XL" که تایتان از آن بهره مند نیست،  تنظیم  Beats است که شامل یک هد سِت بزرگ iBeats در معیت جعبه تلفن است ( این گوشیها عموماً گران قیمت بوده و باید آنها را جداگانه خریداری نمود) و علاوه بر آن هم ،سیستم  صوتی مخصوصی که روی آن پیاده شده ، ساخت Dr.Dre است.

در مقایسه با سایر اندروید های دیگر HTC ، صفحه بزرگ XL بیشتر مناسب جستجوی اینترنتی ، تماشای ویدیو و خواندن کتب اینترنتی است.

یک صفحه بزرگ باید به درد بازی هم بخورد اگر که همراه با Adreno 205 GPU هم باشد( البته کمی قدیمی شده اما هنوز هم با اغلب بازیها کار می کند).

بسته فروش

Sensation Xl در جعبه بزرگی به فروش می رسد ، مناسب یک تلفن در سایزی بزرگ.

وقتی آن را باز می کنید، تلفن را در وسط جعبه خواهید دید به همراه گوشیهای iBeats در کنار آن. این هِد سِت میراث Monster است و کمی هم متفاوت از مدل فروشی آن است :

به جای یک دکمه ، دارای سه صفحه کنترل موزیک با آبکاری کرُم است. دکمه میانی Play/Pause مثل یک کلید شماره گیر ، دوتایی است.

هِد سِت آن ، دارای همان سیمهای قرمز خوشرنگیست که در هد ست XE هم دیده می شود، و با وجود آنکه XL همان رنگ را ندارد ( به جز لوگوی قرمز رنگ iBeats در پشت آن) اما با این وجود همچنان جذاب به نظر می رسد.

یک کیسه خوش مدل هم حاوی سر گوشیهای اضافه در اندازه های متفاوت در جعبه دیده می شود.

در ضمن، HTC یک سفارش محدود از Sensation XL را هم ارائه می کند که در این سفارش می توان گوشیهای iBeats را با گوشیهایی که روی گوش نصب می شوند ، تعویض کرد ؛ (Solo).

البته جعبۀ Sensation XL حاوی لوازم عادی دیگری هم هست ؛ شامل بسته شارژرکه از کابل microUSB برای شارژ تلفن استفاده می کند. نوع دستی آن نیز موجود است.

چرخش 360 درجه ای

HTC Sensation XL آنقدر که از اسم آن بر می آید، بزرگ نیست. اندازۀ 132.5 x 70.7 x 9.9 mm آن ، چندان بزرگتر از گوشی هایی با صفحه 4.3 اینچی نیست. و در همان حال که وزن 162.5 گرمی آن موضوع قابل توجه این دستگاه است، ولی ما تلفنهای کوچکتری را هم دیده ایم که همان وزن را دارند.

طراحی و ساخت کیفیت

HTC طرح Sensation X را خوب حفظ کرده است. هیچ بخش نامتجانسی مثل تلفنهای دیگر، در آن دیده نمی شود. ما به خصوص از صفحه آلومینیومی پشت تلفن که کناره های تلفن را هم در بر گرفته خوشمان آمده.

وقتی HTC Sensation XL را در کنار تلفنی با صفحۀ 4.3 اینچی قرار می دهید، می بینید که به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر است، اما نه خیلی بزرگ. هنوز هم در مقایسه با Phoneblet 5 اینچی به اندازۀ یک تلفن است.

صفحه S-LCD در HTC Sensation XL دارای وضوحWVGA است و نه qHD ؛ که در تلفنهای اخیر HTC آن را می بینیم.

کاملا بدیهیست که این یک مورد قابل انتخاب در Titan نیست ؛ (که در WP7 تنها پشتوانۀ WVGA است.) اما باید با رضایت اعلام کنیم که مقیاسAndroid در آن از بزرگنمایی بالاتری بهره مند است؛ (کیفیت 720p بر روی صفحۀ XL واقعا هیجان انگیز است).

برای ارائۀ یک دورنما باید گفت که HTC Sensation XE با صفحه قابل لمس 4.3 اینچی ظرفیت پیکسل 256ppi را داراست، در حالیکه در XL این ظرفیت تنها 199ppi می باشد.

بله اندازۀ صفحه ، برای وضوح تصویر، زیادی وسیع است. این ناراحت کننده ترین قسمت ماجرا در وقت خواندن تکست است ( در جستجوگر اینترنت ). تکست هم در zoom-out به همان ناخواناییست، شما باید zoom-in را وارد کنید؛ اما این به آن معناست که باید از بعضی از امکاناتی را که صفحۀ بزرگ در اختیار شما می گذارد ، صرفنظر کنید. در قسمت بزرگنمایی، این صفحه یکی از بهترینهای HTC می باشد. زاویه های ارائه تصویر بسیار شفافی دارد (البته یک حداقل کنتراست را از دست می دهد اما تنها همین است و بس) و رنگها نیز در آن بسیار زنده اند.

ما شفافیت و کنتراست Sensation XL را اندازه گرفته ایم و متوجه شدیم که خصوصاً به Titan بسیار نزدیک است. صفحۀ نمایش آن بسیار شفاف است ؛با وجود اینکه سطوح سیاه آن می توانند بهتر از این هم باشند.

کنتراست هم در آن، بالاتر از 1000:1 است که اندازه خوبیست ؛ حتی بهتر از Sensation XE.
البته پوشش صفحه نمایش آن بسیار منعکس کننده است، که این موضوع ، وضوح آفتاب را از بین می برد؛ انعکاس آسمان اغلب روی صفحه ، سایه می اندازد.

در بالای صفحۀ HTC Sensatin XL یک دوربین 1.3mp هم وجود دارد ؛ و همچنین یک حسگر مجاور و یک حسگر تنظیم نور. یک نشانگر شارژ LED نیز وجود دارد که وقتی دستگاه خاموش است ، دیده نمی شود.

چهار دکمه خازنی کنترل در پایین صفحه 4.7 اینچی وجود دارند. کلیدهای معمولی Android ، یعنی (Home, Menu, Back and Search) به خوبی جاسازی شده اند و به راحتی قابل استفاده اند.

کناره های Sensation XL در قسمت ورودیها و دکمه ها روشن است؛ در سمت چپ یک microUSB بی حفاظ قرار گرفته که مثل ورودی شارژ اندازه آن دو برابر می شود. در سمت راست هم تنها دکمه کنترل صدا قرار دارد که بهترین چیزی نیست که ما تا کنون دیده ایم.

در بالای HTC Sensation XL یک علامت جک 3.5 میلیمتری صوتی قرار دارد، یک میکروفون دیگر هم برای فعال کردن کلید

Noise cancellation و همچنین دکمه power/lock.

دکمه power/lock با فشار اشتباه، شروع به چشمک زدن می کند اما در عین حال استفاده آسانی دارد؛ ولی شما باید از هر دو دست خود برای دسترسی به آن استفاده کنید؛ این تلفن بزرگتر از آن است که همان یک دستتان به آن برسد.

در پایین XL نیز یک میکروفون اصلی قرار دارد به همراه پوشش ورودی باطری.

در پشت تلفن ، یک لنز 8 مگاپیکسلی بین dual LED و ضامن loudspeaker قرار گرفته است. دوربین برجسته است و به همین دلیل وقتی تلفن را به زمین می گذارید، روی آن تکیه می کند. باید دقت داشته باشید که آن را روی چه سطحی قرار می دهید تا لنز خراش بر ندارد.

جا انداختن ضامن باطری ، باعث بیرون آمدن قسمتهای داخلی تلفن می شود. پوشش باطری، بدنه تلفن را کاملاً در بر می گیرد. این موضوع از لق خوردن و ایجاد صدا جلوگیری می کند اما با بدنه تلفن کاملا یکپارچه نیست. ما یک پوشش کامل باطری را داریم و یک تلفن که به دو بخش مساوی تقسیم می شوند. در حالیکه برای یک بدنه یکپارچه، شما باید HTC Radar یا نمونه قدیمی تر آن، HTC Legend را ببینید.

اما پوشش پشت تلفن تقریباً به طور کامل از جنس الومینوم تقریباً ضخیمی تشکیل شده است؛.

یک قطعه پلاستیکی نیز در پایین وجود دارد که جای آنتهای بی سیم است. این آنتنها به خوبی تفکیک شده اند و از آسیب در امانند. تنها بخش منفی آنها هم این است که وقتی پوشش پشت تلفن را بر می دارید ،سیگنالهای بی سیم قطع می شوند.

در زیر آن هم شما یک باطری 1600 Li-Ion را به همراه محفظه سیم کارد دارید.

در مقایسه با بسته Sensation XE که دارای باطری 1730mAh است، باطری XLمی توانست بزرگتر از این باشد (البته لازم بود تا dual-core CPU را نیز تقویت کند).

ما یک آزمایش جزیی باطری را روی آن انجام دادیم و دیدم که باطری در حال استفاده ، تا 40 ساعت کار می کند. Sensation XL می تواند 5 ساعت و 20 دقیقه جستجوی اینترنتی Wi-Fi داشته باشد و همچنین 6 ساعت و 10 دقیقه هم ویدیو اجرا کند.

این ارقام به خوبی قابل رقابتند ، به جز در زمینه ارائه تصاویر ویدیویی که 2 تا 3 ساعت عقب تر از رکورد است.

HTC Sensation XL به خوبی در دست و در بیشتر جیبها جا می گیرد ، اما صفحۀ بزرگ آن می گوید که برای دسترسی به آیتمهای بالای صفحه درد سر خواهید داشت یا حداقل در ابتدا برایتان مشکل ساز خواهد شد. هر چند که احتمالا به آن عادت می کنید اما با این حال راحت ترین وسیله در دنیا هم نیست.

در کنار اینها باید گفت که، ساخت کیفیت XL عالیست. صفحۀ بزرگ آلومینومی در پشت آن به این تلفن حس ارزشمندی می بخشد؛ حتی پلاستیک سفید رنگ آنتنها نیز عالیست. این تلفن کمی سنگین است اما نه بیش از حد .
 

HTC Sensation XL دارای Android 2.3.5 Gingerbread و مدل جدید HTC Sense است، به علاوه v3.5. Gingerbread و لایه پوششی HTC . اما با وجود تغییرات ذکر شده، باید به اندازه کافی آشنا به نظر برسد.

در اینجا یک ویدیو از آخرین اجرای Sense UI بر روی Sensation XL را برای شما در نظر گرفته ایم. فون بوک ( دفترچه تلفن) یکی از چیزهاییست که در آن تغییر کرده؛ و یکی از نکاتیست که باید به آن توجه داشت.

قفل صفحۀ HTC بیشترین فرایند تغییر را داشته که در یک صفحه قفل شده تا کنون دیده ایم. در حالت default ، چهار میان بر و یک حلقه در پایین صفحه در قسمت مرکزی آن وجود دارد تا تلفن را از قفل بودن خارج کند.

یا اینکه شما می توانید هر ایتمی را در صفحه بر دارید و به داخل این حلقه بیندازید تا قفل آن باز شود و به درخواست شما عکس العمل نشان بدهد.

شما می توانید هر چهار آپ را که دوست دارید ، برای باز کردن قفل تلفن انجام بدهید.

ادامه بررسی در قسمت بعدی

با تشکری از سایت GSM.IR


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید من از رپ.بازی های کامپیوتری.خطر.و رپر های موجود در وبلاگ به علاوه کشتی کج خوشم می اید. لطفا در باره مطالب نظر دهید . :-) :-) :-) (-: (-: (-: ------------------------------------------ ----------------------------------- -------------------------------- ---------------------------------- ------------------------- -------------------------- ***************** ******************** ************* ******************** ********** ****** * ******** ************** ***************** ******** ************** ** **************** * ******************** ********* ************ ************ ******************* €€€€€***************** ************** ********** *********************** ********** *** ************************** ************** ********************* ******************** *************** ************* ************ ***** *********************** ***************************** ********* ********** *********** *********** ***************** ********* ************************* ******************** ************** ** ***************** ********** ******** *************** ********** *********
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس amak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

http://www.persiangig.com/va/img/in/mp3.gif





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 5400
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



target="_blank" >بازی آنلاین پرندگان خشمگین
کد بازی آنلاین

-

<-PollName->

<-PollItems->

Best Codes By WwW.Javacode.Persiangig.com\Please Dont Delete this Line-->
مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران
src="http://LoxBlog.Com/fs/clocks/14.js">

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 5400
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید